تشنگان علم و حقیقت

کارگاه حدیث خوانی روشمند :: مجتمع حضرت اباالفضل

مجتمع حضرت اباالفضل

خدمت رسانی به جامعه توسط مدرسه علمیه مجتمع حضرت ابالفضل علیه السلام

مجتمع حضرت اباالفضل

خدمت رسانی به جامعه توسط مدرسه علمیه مجتمع حضرت ابالفضل علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم از دیر باز خدمت رسانی به جامعه بشریت و پس از ان به جامعه مسلمانان بدون تبعیض به آحاد جامعه جزو افتخارات حوزه علمیه شیعه بوده است و خواهد بود.
مدرسه علمیه مجتمع حضرت ابالفضل علیه السلام افتخار دارد در خدمت و در صدد پرورش طلاب و خدمتگذاران به عالم بشریت و جهان تشیع و اسلام باشد.

آخرین نظرات

کارگاه حدیث خوانی روشمند

دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اولین جلسه از کارگاه حدیث خوانی روشمند در مدرسه حضرت ابالفضل علیه السلام در تاریخ دوشنبه 20/8/98 با حضور جمعی از طلاب و به هدف کاربردی سازی دروس و مهارت افزایی طلاب در تحلیل و برداشت از روایات و آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

مجری کارگاه حجه الاسلام و المسلمین رفعتی زاده مسئول پژوهش مدرسه اذعان کردند این کارگاه از این به بعد روزهای زوج ساعت 12/30 برگزار خواه شد.

در این جلسه ایشان از فوائد حدیث خوانی روشمند سخن به میان آوردند و گفتند  این کلاس نه تنها بدرد ابحاث علمی بلکه حتی به درد کسانی می خورد که دغدغه آینده شغلی دارند !!

 محور در این جلسات متن کافی شریف و بر اساس مرآه العقول شرح علامه مجلسی ره بر اصول کافی خواهد بود .

کلاس با حدیث ارزشمندی از امام صادق علیه السلام شروع شد که خود حضرت این حدیث را بعنوان آیین نامه زندگی شیعیان معرفی کردند و خودشان از شیعیان خواستند تا این حدیث را مطالعه و مذاکره کنند و شیعیان همیشه در نماز خانه خود از این کتاب بعد از نماز استفاده می کردند!!

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ جَابِرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏لیه السلام 

أَنَّهُ کَتَبَ بِهَذِهِ الرِّسَالَةِ إِلَى أَصْحَابِهِ وَ أَمَرَهُمْ بِمُدَارَسَتِهَا وَ النَّظَرِ فِیهَا وَ تَعَاهُدِهَا وَ الْعَمَلِ بِهَا فَکَانُوا یَضَعُونَهَا فِی مَسَاجِدِ بُیُوتِهِمْ فَإِذَا فَرَغُوا مِنَ الصَّلَاةِ نَظَرُوا فِیهَا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

 أَمَّا بَعْدُ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمُ الْعَافِیَةَ وَ عَلَیْکُمْ بِالدَّعَةِ وَ الْوَقَارِ وَ السَّکِینَةِ وَ عَلَیْکُمْ بِالْحَیَاءِ وَ التَّنَزُّهِ عَمَّا تَنَزَّهَ عَنْهُ الصَّالِحُونَ قَبْلَکُمْ وَ عَلَیْکُمْ بِمُجَامَلَةِ أَهْلِ الْبَاطِلِ تَحَمَّلُوا الضَّیْمَ مِنْهُم‏ ...

  • سید حسن رفعتی زاده

حدیث خوانی روشمند

حدیث پژوهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی